ساخت سوله در جهان سوله اصفهان چگونه است؟
نوشته شده توسط : مهندس جامی

طراحی و ساخت سوله در اصفهان

جهان سوله ، ساخت سوله در اصفهان را با توجه به  اقلیم و شرایط آب و هوایی هر شهر و بر اساس کاربری سازه طراحی و اجرا می نماید.به عنوان مثال در شهر های برف خیز اصفهان ، ساخت سوله بر مبنای بار برف-زلزله و بار باد بارگذاری و شیب بندی میگردد.اصولا در این شهر های اصفهان ساخت سوله سنگین تر و با شیب بیشتر طراحی و اجرا میگردد.استان اصفهان دارای دو منطقه آب و هوایی متفاوت میباشد.به طور مثال ساخت سوله در شهر هایی مانند وزوان و میمه بر اساس باد خیز بودن طراحی خاصی دارد . در این مناطق میزان بار باد و برف در طراحی، اهمیت ویژه ای دارد. طراحی سوله در شهر های نظیر خونسار،گلپایگان،فریدن و مناطق غرب اصفهان معیار اصلی طراحی و ساخت سوله میزان بار برف میباشد.

سوله سازی در شهر های شرقی اصفهان که در دامنه کویر قرار گرفته است بار برف کمتری دارد لذا طراحی و ساخت سوله در این مناطق با متریال سبک تری امکان پذیر است و با شیب 10% الی 15% اجرا میگردد.در صورتیکه در مناطق غربی و برف خیز استان اصفهان ترجیحا از شیب 20% الی 25% استفاده میگردد.

ساخت سوله در مناطق مرکزی استان اصفهان نظیر شهرستان های اصفهان،نجف آباد،تیران،علویجه،دهق،شاهین شهر،خمینی شهر،شهرضا،کوهپایه،سگزی،مورچه خورت و ... جزء شهر های میان بارشی محسوب و معمولا با شیب حدود 20% طراحی و ساخت سوله انجام میپذیرد.

ساخت سوله | سوله | سوله سازی | سوله دست دوم | قیمت سوله – جهان سوله


رنگ آمیزی سوله 

در اکثر موارد به دلیل آب و هوای خشک از رنگ آلکیدی و زین کرومات استفاده میگردد.به استثنا  مواردی که استفاده از سازه سوله در زمینه ی موارد شیمیایی ، اسیدی ، ماشین آلات رطوبت ساز و ... که فرسایش فلز بیشتری دارد، ابتدا قطعات سوله سند بلاست و از رنگ های زینک ، اپوکسی و پلی ارتان استفاده میگردد.

 

پوشش سقف سوله 

سقف سازه های سوله در استان اصفهان در موارد کاربری انبار ، صنعتی و ... از لایه های توری مرغی ، پشم و شیشه و ورق سینوسسی استفاده میگردد.پوشش سوله با کاربری مواد غذایی، پزشکی و.. که تایید و مجوز اداره بهداشت را نیازمند است ، لازم است لایه پشم و شیشه را با کارتن پلاست جایگزین و در لایه های دیگر از فوم و ورق سینوسی و در برخی موارد از ساندویچ پانل استفاده شود.

 

پوشش بدنه سوله

در پوشش سوله با کاربری سرد خانه ای جهت سقف و بدنه از ساندویچ پانل نیز استفاده میگردد.پوشش بدنه سوله پس از دیوار کشی و اجرای پنجره در بعضی موارد به جای پنجره از قوطی کشی و پلی کربنات نیز استفاده میگردد.در مواردی که ارتفاع سوله بیش از 6 متر باشد توسط قوطی کشی و ورق بندی ذوزنقه رنگی جهت نماسازی پوشش بدنه سوله استفاده میگرد





:: برچسب‌ها: سوله , ساخت سوله , سوله دست دوم , قیمت سوله , سوله سازی ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: