سوله سازی : مراحل طراحی و ساخت سوله در جهان سوله
نوشته شده توسط : مهندس جامی

 سوله سازی به طور اختصار شامل مراحل زیر است:

 

طراحی سوله

اولین مرحله طراحی  و  ساخت سوله پس از ابعاد برداری مساحت زمین، ساخت سوله با در نظر گرفتن کاربری مورد نظر است که نسبت به ارتفاع مورد نیاز و طراحی جرثقیل سقفی (در صورت نیاز) ارتفاع ستون های سوله محاسبه می گردد.در طراحی سوله با در نظر گرفتن محل اجرا ، میزان بار برف و زلزله و میزان شدت وزش باد منطقه برابر با نشریه ها و آئین نامه های نظام مهندسی کشور در طراحی لحاظ گردیده و ابعاد سازه شامل ضخامت ها ، طول و ارتفاع و زاویه برش های سازه و ابعاد و اندازه متریال فنداسیون مشخص می گردد. سپس توسط مهندس محاسب پروژه به تایید نظام مهندسی یا شهرداری محل اجرا میرسد.

 

اجرای فنداسیون

در این بخش علی رقم اینکه اجرای فنداسیون سوله ساده به نظر میرسد ولی جزء مهمترین بخش اجرای سوله است چرا که تمامی نیروهای بار باد ، زلزله و برف هر منطقه توسط فنداسیون به زمین منتقل می گردد. از جمله مسائل حساس اجرای فنداسیون سوله آکس بندی صحیح گونیا بودن آن و علی الخصوص خط تراز آن است که در سازه هایی که دارای جرثقیل سقفی می باشد بسیار پر اهمیت میباشد.


مونتاژ سوله

در این مرحله پیمانکاران و متخصصین  ، مطابق با نقشه های طراحی شده ، ابعاد و ضخامت های آن را کنترل نهائی کرده و اقدام به برش ابعاد و ورق آلات و اتصالات آن میکنند.سپس توسط گروه مونتاژ، برش های نهائی و سوراخ کاری و قطعه گذاری شده و آماده جوش کاری میگردد.

 


سوله سازی و جوش کاری

در این مرحله با در نظر گرفتن طول ، عمق و ضخامت جوش طراحی شده و استاندارد های موجود قطعات تمیز کاری شده و توسط پرسنل متخصص جوشکاری میشود. سپس با استفاده از ماشین آلات جوشکاری که معمولا از جوش co2 و زیر پودری استفاده میگردد تکمیل و آماده رنگ آمیزی میگردد.

 

رنگ آمیزی سوله

در این مرحله قطعات سوله اسپاتر برداری و با توجه به در نظر گرفتن محل و اقلیم اجرای سوله ، کاربری آن و رنگ مورد نیاز سازه، قطعات بعضا به کارگاه سند بلاست منتقل گردیده و لایه های چربی ، اکسیده و .. برداشته شده سپس قطعات در لایه های مورد نیاز توسط دستگاه های مخصوص رنگ آمیزی شده و پس از تثبیت رنگ آماده حمل به محل اجرا میگردند.

 

نصب سوله

در این مرحله با توجه به اینکه نصب سوله از مشاغل پر خطر و حساس محسوب میشود با استفاده از پرسنل مجرب قطعات فرم سوله با اتصالات پیچ و مهره ای روی زمین به روی یکدیگر نصب شده و پس از نصب ستون ها روی base plate و اتصالات آن ، تنظیم دهانه ها و ابعاد فرم گذاری صورت گرفته و اتصالات باد بندی نصب میگردد.پس از نصب کلیه ریز قطعات و آچار کشی سازه، سوله آماده دیوار چینی و پوشش میگردد.

 

پوشش سقف

در این مرحله با در نظر گرفتن کاربری سازه سوله نوع عایق بندی و ضخامت های آن مشخص و پوشش سقف سوله انجام میپذیرد که در این زمینه به بعضی از انواع پوشش سقف اشاره میگردد:
ساندویچ پانل –توری و پشم و شیشه و ورق و کرکره-کارتن پلاست و پشم شیشه و ورق کرکره-پلی کربنات و پشم و شیشه و ورق کرکره-ورق کرکره و پشم و شیشه و ورق کرکره-توری و پشم سنگ و ورق کرکره-کارتن پلاست و فوم و ورق کرکره و... البته شایان ذکر است نوع رنگ پوشش سقف و بدنه سوله غالبا با توجه به سلیقه کارفرما و بعضا نوع کاربری سوله اجرا میگردد.

 

پوشش بدنه سوله

در این مرحله بعضا به جای اجرای پنجره از قوطی کشی و پلی کربنات استفاده میگردد و به جای دیوار در ارتفاع بالای سوله از قوطی کشی و ورق رنگی و عایق بندی استفاده میشود که عموما صرفه جویی اقتصادی و زیبا سازی بدنه سوله در نظر گرفته میشود.

 

سوله سازی و ساخت جرثقیل سقفی تخصص ،و اجرا و پیاده سازی آن در اصفهان و اقصی نقاط کشور افتخار ماست. شما میتوانید نمونه کارهای اجراشده توسط شرکت جهان سوله را در اینجا ببینید.

 

 





:: برچسب‌ها: سوله , ساخت سوله , سوله دست دوم , قیمت سوله , سوله سازی ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: