معرفی جهان سوله ، یکی از بزرگترین شرکت های سوله سازی کشور
نوشته شده توسط : مهندس جامی

یکی از افتخارات شرکت جهان سوله ، اجرای قرارداد ساخت سوله شرکت کشتیبان جنوب بندر در بندر امام خمینی (ره) با ابعاد 64 متر عرض( بدون ستون وسط) و طول 200 متر و همچنین ارتفاع 18 متر در تاج میباشد.

 

 

(برای درک ابعاد ، به تریلر داخل عکس توجه کنید!)


آشنایی با سوله

اگر بخواهیم تعریفی از سوله بیان کنیم، می توانیم بگوییم سازه ای با سقف شیبدار است که برای طراحی و ساخت آن باید از محاسبات فنی استفاده کرد.  توجه کنید که اگر کیفیت جوشکاری، استفاده از پیچ و مهره و زنگ زدایی اگر به درستی انجام نشود، بهترین محاسبات هم نمی تواند کارآیی و استحکام مورد نظر شما را تایید کند. سوله ساختمان فولادی پیش ساخته ای است که عمدتا در تعمیرگاه، کارخانه و اسکلت ساختمان استفاده می شود. این سازه فلزی استحکام ایجاد می کند البته طراحی شما نیز در این مورد مهم است و باید به گونه ای ساخته شود که بتواند بارهای با وزن های متفاوت را تحمل کند. مصالح مختلف، زمین احداث پروژه و نوع سوله سازی می تواند در میزان تحمل بار موثر باشد.

سوله مونتاژ برای مواردی که مدت زمان استفاده از آن کم باشد، نمی خواهید هزینه بالایی پرداخت کنید و کیفیت آن مهم نباشد، مناسب است.

بحث مقاوم سازی مهم است. برای اینکه بتوانید ساختمان های فلزی را مقاوم کنید، باید ساختمان تخریب و نوسازی شود و بررسی شود که ساختمان در مقابل زلزله مقاوم باشد.

برای بررسی قیمت ساختمان فولادی، باید عواملی مانند قیمت مصالح ساختمانی، هزینه سفت کاری، تخریب ساختمان هایی که عمرکوتاهی دارند و نصب تجهیزات توجه کرد.

 

طراحی این سازه منحصر به فرد توسط شرکت جهان سوله صورت گرفته و جزء افتخارات طراحی کشور محسوب شده و به تایید نظام مهندسی بندر امام خمینی رسیده است .

 

 

این سازه، بنابرنیاز کارفرما به عرض زیاد بدون اجرای ستون وسط ، جهت تخلیه و بارگیری بدون محدودیت محموله کشتی ها و ورود و خروج ماشین آلات بارگیری و تخلیه ، اجرا گردیده که باعث شده این سازه جزء معدود سازه های فلزی خاص کشور محسوب گردد.

در طراحی و مونتاژ قطعات آن و تقسیم ترافیکی عرضی فرم ها در دهانه 64 متر به 6 قطعه تقریبا 12 متری تقسیم شده تا مراحل حمل و نصب آن آسان تر انجام پذیرد.

 

 

جهت نصب هر قاب این سازه از 2 دستگاه جرثقیل 25 تن و یک دستگاه جرثقیل 10 تن استفاده گردیده است.

 

 

ساخت سازه فلزی به گونه ای است که به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه که جزء مناطق بسیار گرم و مرطوب محسوب میشود، برای مقاوم ساختن آن در برابر این شرایط آب و هوایی ، قطعات ابتدا سندبلاست گردیده و در مراحل بعد 3 لایه پرایمر زینک ریچ ، اپوکسی میانی و اپوکسی نهائی رنگ آمیزی گردیده است.

 

 

 





:: برچسب‌ها: سوله , ساخت سوله , سوله دست دوم , قیمت سوله , سوله سازی ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: